آموزش نقاشی به کودک-موگه پارک

آموزش نقاشی به کودک با جدید ترین متد روز

آموزش نقاشی به کودک یکی از روش های تقویت و پرورش خلاقیت های او به شمار می آید و به کودک کمک می کند تا بتواند ذهنیت خود را در قالب خطوط نقاشی شده به نمایش بگذارد. نقاشی یکی هنر است و به واسطه آن امکان شکوفا شدن استعداد های کودکی فراهم می شود. برخی کودکان احساسات و تمایلات خود را در قالب نقاشی بیان می کنند، از این رو می توان نقاشی را زبان دوم کودک معرفی کرد.

آموزش نقاشی به کودک با توجه به سن او و بر اساس متد خاصی انجام می شود، کودکان باهوش هستند و قدرت خلاقیت بالایی دارند به همین دلیل به خوبی می توانند آموزش های شما را یاد بگیرند، مشروط بر آن که مناسب سن آن ها آموزش دهید. یادگیری نقاشی در سنین کودکی قدرت ذهن کودک را تقویت کرده و باعث بروز احساسات آن ها می شود، همچنین مزایای زیاد به همراه دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

روش های آموزش نقاشی به کودک از 2 تا 3 سالگی

کودکان در هر سن و سالی آماده یادگیری هستند و شما می توانید با ایجاد اتاق بازی کودک در خانه، محیطی امن و مناسب برای آنها ایجاد کنید. نیاز به تجملات نیست همین که یک محیط به او اختصاص دهید تا بتواند در آنجا ابراز وجود و احساسات کند کافی است.

به منظور رشد خلاقیت و پرورش استعداد کودکان، می توانید از جدید ترین متد های روز استفاده کنید، برای این کار ابتدا باید سن هر نوع آموزش را مشخص کنید. به طور کلی از زمانی که کودک قادر به مداد دست گرفتن است می توانید آموزش نقاشی را آغاز کنید، البته در زمان آموزش مراقب باشید که به خود آسیب نزند.

برای آموزش نقاشی به کودکان 2 ساله

برای آموزش نقاشی به کودکان 2 ساله می توانید از اشکال ساده تر شروع کنید، اگر مداد دست گرفتن برای کودک سخت است می توانید از دیگر ابزار استفاده کنید. ماژیک، مداد شمعی، آبرنگ و گواش از دیگر اقلامی است که می توانید برای کودک خریداری کنید. بدون شک خط خطی کردن اولین حرکتی است که از آن ها رخ می دهد و به مرور زمان نوع خط خطی کردن آن ها نیز متفاوت و کنترل شده خواهد بود. برای برای آموزش نقاشی به کودک باید صبر و حوصله داشته باشید، از کودک دو ساله انتظار نداشته باشید که با اولین قلم گیری مناظر زیبا خلق کند.

آموزش نقاشی کودک سه ساله

با قدم گذاشتن در 3 سالگی می توانید روش های جدید به کار ببرید ، در این سن ذهن کودک پذیرش آموزش های بیشتر را دارد. در این سن می توانید از نقاشی کمک بگیرید و در جهت آموزش اشکال هندسی برای کودکان نیز اقدام کنید. برای آموزش نقاشی کودک سه ساله می توانید هر شکل را با یک رنگ در ابعاد مختلف بکشید و از کودک بخواهید که اشکال مشابه را پیدا و آن ها را رنگ آمیزی کند.

در سن 3 سالگی درک کودک از آموزش های نقاشی افزایش پیدا می کند و شاهد ترسیم شدن موجوداتی هستند که به انسان شبیه هستند، پیکره هایی که گاهی برخی از اعضای بدن آنها حذف شده اما بیان کننده رشد عقلی کودکان و درک آنها از محیط اطراف است.

آموزش نقاشی به کودک-موگه پارک

آموزش نقاشی به کودک با متد جدید

نقاشی یکی از هنر های فوق العاده برای بیان احساسات است و شما می توانید از این مزیت برای برقراری ارتباط با کودکان استفاده کنید، روش های زیادی برای آموزش نقاشی و وجود دارد که هر یک از آن ها به وسایل و تجهیزات خاصی نیاز دارد. برای ایجاد فضای مناسب برای کودکان می توانید از میز و صندلی مهدکودک در گوشه اتاق او استفاده کنید، این کار باعث می شود تا کودک خود را در محیط غیر از خانه تصور کند.

ساخت فضای مناسب

بر اساس جدیدترین روش های آموزشی، خرید وسایل متنوع و گوناگون قدرت تمرکز را از کودک میگیرد، پس در حین نقاشی سعی نکنید وسایل زیادی دور و بر کودک بریزید؛ به او اجازه تمرکز بدهید.

استفاده از رنگ های شاد

روحیه شاد کودکانه تمایل زیادی به رنگ های روشن و شاد دارد از این رو در زمان آموزش نقاشی به کودک حتما از رنگ های شاد مانند قرمز، آبی، سبز، زرد و … استفاده کنید. در این میان می توانید رنگ ها را نیز به کودک آموزش داده و خلاقیت او را بسنجید.

اجازه بروز احساسات

برخی افراد در زمان آموزش نقاشی به کودک به یاد دوران کودکی به نقاشی کشیدن می پردازند، کودکان را راحت بگذارید و به آن ها اجازه دهید تا احساسات خود را بیان کنند. معمولا آموزش نقاشی بر اساس عواطف در سنین پایین باعث می شود تا در سنین بالا کودک به درک درست و بهتری از نقاشی برسد.

آموزش اشکال هندسی

معمولا در سنین بالاتر کودک دست از خط خطی کردن بر می دارد و همین امر سبب شده که آموزش نقاشی به کودک 4 سال به بالا  کمی پیشرفته تر باشد . شما میتوانید آموزش اشکال هندسی به کودکان را آغاز کنید تا کودک بتواند تصویری از حیوانات مختلف ترسیم کند.

آموزش نقاشی به کودک-موگه پارک

آموزش نقاشی به کودک-موگه پارک

کمک از نقاشی های آماده

در برخی کتب آموزش نقاشی برای کودکان شاهد این هستید که برخی کتب دارای نقاشی های نیمه آماده هستند و کودکان می توانند با توجه به نوع نقاشی آن را تکمیل یا رنگ آمیزی کنند.

جمع بندی

آموزش نقاشی به کودک در ابتدا کار سخت و دشواری به نظر می رسد، اما با آغاز کار می توانید به خوبی متوجه هوش و ذکاوت کودکان شوید. خرید تجهیزات و ابزار مورد نیاز نقش زیادی در یادگیری کودکان دارد و به آنها کمک می کند تا بتوانند به سادگی احساسات و ذهنیات خود را ترسیم کنند.

به طور کلی خرید وسایل خانه بازی کودک، ذهن آن ها را برای یادگیری بهتر آماده می کند، با رشد و پرورش اصولی خلاقیت و استعداد های کودکان می توان باعث موفقیت های چشمگیری آن ها در سنین بالا تر بود. چگونگی برخورد با کودک در زمان یادگیری و آموزش نقاشی بر اساس متد روانشناسی کودک تاثیر زیادی در یادگیری آنها دارد به همین دلیل برای این کار می توانید با کارشناسان تربیت کودک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.