بازی در خانه برای کودکان ۹ ساله-mogepark.com

بازی در خانه برای کودکان ۹ ساله

اگر شما هم کودکی ۹ ساله در خانه دارید شاید انتخاب بازی برای او کار بسیار سختی برایتان باشد. فرزندتان در این سن در اواخر دوره کودکی و نزدیک به دوره نوجوانی است. به همین دلیل ممکن است بسیاری از سرگرمی‌ ها دیگر برای او جذاب نباشند.

اما اگر می‌ خواهید آخرین بازی‌ های کودکانه او را به تجربه خاطره ‌انگیز تبدیل کنید بهتر است با بهترین بازی در خانه برای کودکان ۹ ساله آشنا شوید و با او در انجام این بازی ها همراهی کنید. برای این کار به وسایل و تجهیزاتی احتیاج دارید که تهیه آنها به صورت اینترنتی نیز امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: بازی با وسایل خانه

کودک ۹ ساله خود را بهتر بشناسید

اگر فرزند شما هم به ۹ سالگی رسیده ممکن است تغییرات زیادی را در او مشاهده کنید. به طور مثال این کودکان در این سن، مدت زیادی را به فکر کردن می ‌پردازند و کارهای مختلف را از نظر درست و غلط بررسی می ‌کنند.

پسرها در این سن تمایل دارند که با پسران دیگر به صورت فیزیکی بازی کنند اما دخترها بازی با همجنس‌ های خود را ترجیح می ‌دهند. فرقی نمی کند که فرزند شما دختر است یا پسر، به هر حال این سن یکی از مهم ‌ترین دوران در زندگی هر فردی است زیرا در سال ‌های آخر دوران کودکی و در آستانه ورود به دوره بلوغ قرار دارند.

این آخرین فرصتی است که شما می توانید بازی ‌های فیزیکی هیجان ‌انگیز را با فرزندان خود انجام دهید. معمولاً از ۹ سالگی به بعد کودکان به بازی ‌های فکری روی آورده و نوع بازی آنها تغییر می کند. پس در این تجربه هیجان ‌انگیز همراه کودک خود باشید تا همیشه از این دوران به خوبی یاد کند.

بیشتر بخوانید: بازی های حرکتی خلاقانه در منزل

با کودکانتان بازی کنید چون…

همان‌طور که می دانید بازی یکی از مهم ‌ترین مسائل در دوران کودکی فرزند شماست. اگر زمینه را برای انجام بازی ‌های مهیج و سالم کودک خود فراهم کنید، به او برای رشد در زمینه ‌های زیر کمک کرده‌ اید:

  • کودکانی که بازی ‌های سالم انجام می دهند، رشد مغزی بیشتری دارند. کسانی که در کودکی به درستی بازی نکرده ‌اند ممکن است تا پایان عمر خود با این معضل دست‌وپنجه نرم کرده و بزرگسالی خوبی را تجربه نکنند.
  • هوش کودکان که بازی می کنند بیشتر است. این افراد می توانند در سنین بالاتر مسائل را بهتر تجزیه ‌و تحلیل کنند.
  • بازی ‌های گروهی به کودکان تعامل با یکدیگر و برقراری روابط موثر را یاد می دهند.
  • کودکانی که بازی در خانه را تجربه کرده ‌اند، بسیار خلاق هستند و می توانند از قدرت تفکر خود برای ایجاد ایده ‌های جدید استفاده کنند.
  • اگر فرزند شما بازی مناسب سن خود را انجام دهد بهتر می‌ تواند عواطف خود را کنترل کرده و هیجاناتش را تخلیه نماید.
  • انجام بازی‌ های مختلف توسط کودکان به یکی از تجربیات زندگی آنها تبدیل می شود. کودکان از بازی ‌های خود درس می گیرند و یاد می گیرند تا با یکدیگر همدلی کنند.

بازی در خانه برای کودکان ۹ ساله-mogepark.com

معرفی بهترین بازی ‌ها برای کودکان ۹ ساله

اگر دوست دارید فرزندتان را در محیط خانه سرگرم کرده و تمام شور و هیجان آن او را تخلیه کنید باید وسایل بازی مناسب را برای او تهیه نمایید. این وسائل هنوز هم باید فعالیت ‌های فیزیکی را در کودک شما افزایش دهند. پس از ۹ سالگی فرصت برای انجام بازی ‌های فکری بسیار زیاد است. پس برای آموزش بازی ‌های فکری به کودک خود عجله‌ای نداشته باشید. در ادامه به معرفی بهترین وسایل بازی در خانه برای کودکان ۹ ساله می ‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: معرفی چند بازی هدفمند با کودک

با کودکتان خانه بازی کنید

شاید شما هم در دوره کودکی خود آرزو داشتید که در خانه‌ های کوچک زندگی کنید. با وجود اینکه این برای شما یک آرزو بوده است اما می ‌توانید آن را برای کودک خود محقق کنید. با خرید وسایل خانه بازی کودک می ‌توانید شهری کوچک برای او در خانه خود بسازید.

کودک در این شهر می ‌تواند با استفاده از لگوهای مختلف خانه ‌های دلخواه خود را بسازد یا حتی وسایل آشپزخانه را در سایز کوچک استفاده نماید. امکان خرید آشپزخانه ‌های چوبی کوچک که تجهیزات مختلف در آن به صورت کاربردی تعبیه شده‌اند نیز برای فرزند شما مناسب است. این وسایل حتی بزرگترها را نیز هیجان ‌زده می‌کند!

جست و خیز‌های کودکانه

ممکن است برای جست‌ و خیز فرزندتان او را به شهربازی برده و مبلغی را برای بازی او در ترامپولین پرداخت کرده باشید اما این مژده را به شما می ‌دهیم که این محصول را در ابعاد کوچک نیز قابل خریداری هستند. با خرید ترامپولین کوچک می ‌توانید فضایی مناسب برای بازی کودک خود در خانه فراهم کنید. مطمئن باشید اگر تمام انرژی کودک شما تخلیه شود، حرف ‌شنوی بیشتری داشته و دیگر شما را اذیت نمی ‌کند.

بیشتر بخوانید: انواع مهارت‌های حرکتی کودک و راه‌های تقویت آنها

تاب تاب عباسی

تاب خوردن یکی از تفریحات سالم و هیجان‌ انگیز برای کودکان و بزرگسالان است. حس معلق شدن در هوا و همچنین هیجان فرود آمدن پس از آن، برای کودکان بسیار خوشایند است. بسیاری از کودکان ۹ ساله از تاب خانگی کودک استقبال می ‌کنند. این بازی ساعت‌ها فرزند شما را سرگرم می‌کند بدون آنکه مزاحمتی برای شما داشته باشد.

استخری پر از توپ

برند های مختلفی به تولید استخر توپ خانگی می ‌پردازند. شما می ‌توانید مدل بادی یا پلاستیکی آن را خریداری کرده و با مقداری توپ آن را پر کنید. در برخی از مدل‌ های این محصول سرسره‌ای برای سر خوردن کودک یا تجهیزات دیگر وجود دارد.

اگر بخواهیم به یکی از پرطرفدارترین بازی در خانه برای کودکان ۹ ساله اشاره کنیم، استخر توپ رتبه خوبی را به خود اختصاص می ‌دهد. فرزند شما در این استخر شیرجه زده و ساعت‌ها با توپ‌ های رنگارنگ سرگرم می ‌شود. این بازی حتی به صورت گروهی نیز برای کودکان جذاب است و می ‌توانند ساعت‌ها با دوستان خود سرگرم شوند.

نتیجه گیری

اگر شما هم می خواهید برای کودک 9 ساله خود اوقات مفرحی به وجود آورید بهتر است با لیست بهترین بازی در خانه برای کودکان ۹ ساله آشنا باشید. در این مطلب به بهترین بازی هایی که می تواند برای کودک شما هم مفرح باشد و هم قوه خلاقیت او را تقویت کند اشاره کردیم. با انجام بازی های سالم یا خرید وسایلی همچون تاب کودک می توان در خانه سرگرمی خوبی برای کودکان ایجاد کرد و آنها را به میزان قابل توجهی از سرگرمی های اینترنتی و کامپیوتری دور کرد. اگر به عنوان والدین خوش فکر نگران این هستید که چطور مانع اعتیاد کودک خود به بازی های کامپیوتری شوید مطالعه این مطلب می تواند برای شما بسیار مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.