درآمد مهد کودک ‌های تهران چقدر است؟

با وجود تقاضای زیاد برای ثبت نام کودکان در مهد کودک‌ ها، تاسیس مهد کودک در شهرهای مختلف و به ویژه شهر تهران گسترش یافته است. همچنین به دلیل شاغل بودن پدران و مادران و الزام به یادگیری مطالب مفید پیش از شروع مدرسه، میزان ثبت نام کودکان در مهد کودک‌ های تهران افزایش یافته است. همین موضوع باعث سرمایه گذاری برخی افراد در زمینه تاسیس مهد کودک شده است. درآمد مهد کودک ‌های تهران با توجه به این که خصوصی یا دولتی هستند، همواره متغیر است. در ادامه این مطلب ضمن توضیح شرایط تاسیس مهد کودک، به بررسی درآمد مهد کودک‌های خصوصی نیز می‌‌پردازیم.

میزان درآمد مهد کودک

برای درآمد مهد کودک‌ ها رقم دقیقی را نمی‌ توان گزارش داد، زیرا مهد کودک جزو مشاغل آزاد است. با توجه به دولتی و خصوصی بودن مهد کودک، امکانات مهد کودک، شهریه و… درآمد آن متغیر است. به طور کلی هر آنچه باعث ایجاد خلاقیت در مهد کودک شود و مخاطبان زیادی را جذب کند، در میزان درآمد مهد کودک تاثیر گذار است. طبق آخرین آمار، میانگین سود خالص مهد کودک های خصوصی تهران در سال گذشته حدود 45 میلیون تومان گزارش شده است.

عوامل موثر بر شهریه مهد کودک های تهران

شهریه مهد کودک‌ها در شهر تهران به ازای هر ماه از 2 تا 50 میلیون تومان متغیر می ‌باشد. شهریه مهد کودک های تهران با توجه به محل مهد کودک، دسترسی مهد کودک به خیابان اصلی، ساعات حضور کودک در مهد کودک، خدمات ارائه شده به کودکان و همچنین دیزاین و طراحی داخلی مهدکودک تعیین می ‌شود.

محل مهد کودک

معمولا والدین نزدیک ترین مهد کودک به محل کار یا منزل را برای ثبت نام کودک انتخاب می‌ کنند. شهریه مهد کودک در مناطق 22 گانه تهران متفاوت است. همچنین شهریه مهد کودک هایی که در خیابان اصلی هستند نسبت به مهد کودک هایی که آدرس دقیق‌تری ندارند، بیشتر می‌ باشد.

دیزاین و طراحی داخلی مهد کودک

همانطور که گفتیم، شهریه مهد کودک های مختلف در تهران بسیار متفاوت است. طراحی و دیزاین مهد کودک یکی از دلایل اختلاف شهریه است. یکی از اصول اساسی در تاسیس مهد کودک، رعایت ضوابط طراحی معماری مهد کودک است. در واقع، طراحی مهد کودک باید به گونه ای باشد که در درجه اول فضایی ایمن برای کودکان ایجاد کند و در نهایت باعث ایجاد حس شادابی و سر زندگی شود. استفاده از ترکیب رنگ های شاد، نقاشی های متنوع و به طور کلی ایجاد فضای مناسب برای رشد خلاقیت و پرورش استعدادهای گوناگون کودکان همواره ضروری است.

تصور کنید برای ثبت نام فرزندتان می خواهید بین دو یا چند مهد کودک، یک مورد را انتخاب کنید. در مرحله اول مهد کودکی نظر شما و فرزندتان را جلب می کند که تم رنگی و طراحی ظاهری زیباتری داشته باشد. معمولا رنگ های پاستیلی با طرح های ساده و کودکانه برای دیزاین مهد کودک جذاب تر هستند و بر میزان شهریه مهد کودک تاثیر گذارند.

میزان مهارت مربی ها و پرسنل مهد کودک

هر چقدر مربی مهد کودک حرفه ای تر باشد، حضور در فضای مهد برای کودکان جذاب تر خواهد شد. بازی فکری و بازی های هیجان انگیز باعث لذت بردن کودکان از مهد کودک می شود. بنابراین مهارت مربی مهد کودک نقش در سرگرم کردن کودکان بسزایی در تعیین شهریه مهد کودک دارد. اگر رفتار پرسنل و مربیان مهد باعث رضایتمندی کودکان و والدین از مهد کودک شود، والدین برای پرداخت شهریه بیشتر ترغیب می‌شوند.

خدمات مهد کودک

مهد کودک فضایی برای نگهداری کودکان، شناخت استعدادهای کودکان و پرورش استعدادها می‌باشد، اما به نظر شما بنظر شما هدف اصلی والدین از ثبت نام کودکان در مهد کودک چیست؟

آموزش مهارت های مختلف پیش از ورود به دبستان و شکوفایی استعدادهای کودکان برای والدین در اولویت است. برخی مهد کودک‌ ها علاوه بر آموزش های اولیه که در دستور کار همه مراکز آموزشی است، آموزش های تخصصی و استعداد یابی دارند. آموزش الفبای فارسی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش ریاضی، چرتکه، نقاشی حرفه ای، موسیقی و… از جمله آموزش های تخصصی است که در مهد کودک ها ارائه می شود. بنابراین شهریه مهد کودک هایی که خدمات تخصصی ارائه می دهند نسبت به سایر مهد کودک ها بیشتر است.

مقایسه درآمد خانه بازی با مهد کودک

تفاوت اصلی خانه بازی و مهد کودک در ارائه آموزش های کاربردی به کودک است. خانه بازی منحصرا برای گذراندن وقت با اسباب بازی ها طراحی شده است در حالی که مهد کودک بیشتر جنبه آموزشی دارد. برای تاسیس خانه بازی شرایط راحت تری وجود دارد و معمولا درآمد کمتری نسبت به مهد کودک دارد. اگر سری به پاساژ ها و مراکز خرید بزنید، می توانید خانه بازی های متعددی را مشاهده کنید. بنابراین می توانید برای چند ساعت کودک خود را به خانه بازی بسپارید اما مهد کودک ها ضوابط و شرایط متفاوتی دارند و شهریه آنها مطابق با عوامل ذکر شده، تعیین می شود.

سرمایه لازم برای تاسیس مهد کودک

اگر  به عنوان یک سرمایه گذار برای شما هم این سوال پیش آمده که “تاسیس مهد کودک چقدر سرمایه می‌ خواهد؟” باید بگوییم، سرمایه لازم برای تاسیس مهد کودک به عوامل زیر بستگی دارد:

  • مکان تاسیس مهد کودک

با توجه به این که کدام منطقه از شهر را برای تاسیس مهد کودک انتخاب می کنید، هزینه رهن یا اجاره آن متفاوت است. همچنین متراژ مهد کودک باید مطابق با ضوابط تعیین شده از سوی آموزش و پرورش باشد. می توان گفت اصلی ترین هزینه تاسیس مهد کودک در تهران مربوط به رهن یا اجاره محل مورد نظر می باشد..

  • تجهیزات لازم برای تاسیس مهد کودک

تجهیزات اصلی برای مهد کودک‌ ها شامل میز و صندلی مخصوص، کمد برای نگهداری وسایل، کفپوش لاستیکی و تاتامی به منظور ایمن سازی محیط مهد کودک، وسایل بازی مانند تاب و سرسره، استخر توپ، کتاب قصه و… است.

  • هزینه استخدام مربی برای مهد کودک

یکی از حساس ترین بخش‌ های تاسیس مهد کودک، استخدام مربی است. زیرا مربی ساعات زیادی را با کودکان در ارتباط است و به همین دلیل تاثیر مستقیم روی تربیت کودکان و نحوه رفتار آن ها دارد.

  • هزینه استخدام سرایدار و آشپز

برخی مهد کودک‌ های خصوصی به دلیل شیفت کاری متفاوت، باید آشپز داشته باشند تا یک وعده غذایی را برای کودکان آماده کند. بنابراین مطابق با قانون وزارت کار باید حقوق مجزا برای سرایدار و آشپز مهد کودک در نظر بگیرید.

یک روش دیگر برای تاسیس مهد کودک، فروش مجوز مهد کودک است. به این ترتیب که موسسان با داشتن مجوز و پروانه فعالیت، مهد کودک را به فرد دیگری اجاره می دهند. لازم به ذکر است، حضور موسس حتی در صورت فروش مجوز مهد کودک نیز در محل اصلی مهد کودک ضروری است.

بنابراین با در نظر گرفتن هر یک از موارد فوق به راحتی می‌ توانید سرمایه لازم برای تاسیس مهد کودک را تخمین بزنید. همچنین برای اطلاع از سایر شرایط تاسیس مهد کودک و شرایط دریافت وام برای تاسیس مهد کودک به مقالات موجود در وب سایت موگه پارک مراجعه کنید. لازم به ذکر است، برای اخذ وام به عنوان کمک هزینه برای تاسیس مهد کودک ابتدا باید مجوز تاسیس مهد کودک را دریافت کنید، سپس با دریافت نامه از سازمان بهزیستی به یکی از شعب بانک ها مراجعه کنید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی میانگین درآمد مهد کودک های تهران و عوامل موثر بر شهریه مهد کودک ها پرداختیم. شغل مهد کودک یک شغل آزاد است بنابراین میزان درآمد آن متفاوت بوده و به عواملی مانند امکانات مهد کودک، شهریه، تعداد دانش آموزان و خلاقیت مدیر مهد در جذب کودکان بستگی دارد. با توجه به این که تقاضا برای مهد کودک در شهرهای مختلف و به ویژه در تهران زیاد شده است، اگر می خواهید مهد کودک تاسیس کنید باید شرایط مجوز مهد کودک را رعایت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.