مهم ترین وسایل آب بازی کودکان-moggepark.com

مهم ترین وسایل آب بازی کودکان

آب بازی یکی از جذاب ترین، مفرح ترین و مهیج ترین بازی های کودکان است. بازی با آب به هر شکل و در هر محیطی می تواند باعث تسکین احساسات و کاهش تنش های عصبی در کودکان شود. معمولا آب بازی یکی از پیشنهاداتی است که می تواند کودک را از بدترین شرایط روحی و عصبی خارج کرده و او را آرام کند تا احساس بهتری داشته باشد. علاوه بر این، آب را می توان ابزار آموزشی ارزشمندی دانست که از طریق آن می توان مفاهیم مهمی را در محیط های مختلف آموزشی به کودکان آموزش داد.

خانواده ها می توانند با تهیه کردن برخی از وسایل خانه بازی کودک، نیاز های جسمی و روحی فرزند دلبند خود را به آسانی فراهم کنند. در بخشی از این مطلب، راه هایی برای سرگرم کردن بچه ها با آب بازی در خانه را نیز ارائه می کنیم که علاوه بر جذاب و مفرح بودن برای کودکان، می تواند بازی های آموزشی مفیدی برای آن ها باشد و زمینه های تجربی را برای یادگیری مفاهیم مهم در دروس علوم و ریاضی ایجاد کند.

 

مکان آب بازی برای کودکان

بازی های آبی را می توان در فضای باز و نیز در داخل فضای بسته، انجام داد. بازی با آب در فضای بیرون راحت تر است زیرا خیس شدن آن اهمیتی ندارد. اگر شما تصمیم به آب بازی کودکان خود در فضای بسته را دارید باید دقت کنید که فضا دارای کفپوش مناسبی باشد. آسفالت، کاشی حجمی و مشبک و موزاییک می توانند برای این فضا مفید باشند. زیرا در صورت خیس شدن به راحتی خشک می شوند.

 

ابزار و لباس آب بازی برای کودکان

والدین عزیز می توانند برای سرگرم نمودن کودک خود، وسایل مورد نیاز استخر کودکان را تهیه نمایند. کودکان با استفاده از این وسایل و ابزار های آب بازی می توانند اوقات خوش و مفرحی را سپری کنند. همچنین لباسی که در زمان آب بازی کودکان استفاده می شود نیز باید سبک و راحت باشد تا از فعالیت آن ها جلوگیری نکند.

مهم ترین وسایل آب بازی کودکان-moggepark.com

مهم ترین وسایل آب بازی کودکان-moggepark.com

وسایل آب بازی مناسب برای شادی کودکان

برخی از وسایل سبب هیجان و اوج لذت در کودکان می شوند که از نمونه این وسایل سرسره بادی

است که شما می توانید برای کودک خود تهیه کنید. کودکان می توانند با کمک برخی وسایل نیز آب بازی را با لذت بیشتری انجام داده و سرگرم شوند. از میان این وسایل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بازی با تفنگ های شلیکی آبپاش بسیار مهیج و لذت بخش است. کودکان داخل تفنگ ها را آب ریخته و طرف یکدیگر گرفته و به سمت هدف آبپاشی می کنند.
  • استفاده از صابون یا مایع دستشویی برای تولید کف در آب و همچنین انجام بازی های متفاوت با آن مناسب می باشد.
  • بازی با توپ‌ های آبپاش نیز بسیار لذت بخش است. شما می توانید این توپ ها را در آب پرتاب کرده و با دست یا پا آن ها را در هوا بگیرید.
  • وجود برخی وسایل بادی در آب نیز می تواند باعث سرگرمی کودکان شود که این وسایل شامل اسباب بازی ها، حیوانات بادی و نیز قایق های کوچک می شود.

راه های مختلف آب بازی برای کودکان

راه های مختلفی برای بازی با آب وجود دارد که در زیر به اختصار به آن ها اشاره می کنیم:
1- یک ظرف بزرگ پر از آب با اسباب بازی برای کودک خود در نظر بگیرید، این گونه کودک تان تجربه دیدن یک عروسک پلاستیکی شناور و یک ماشین کوچک غیر شناور، یک تکه چوب، یک تکه صابون و چند تکه یخ شناور را تجربه خواهد کرد.
2- یک تنگ ماهی شفاف را با آب پر کنید و به کودک نشان دهید که دستان او در پشت آب تنگ چقدر بزرگ به نظر می رسند.
3- چند ظرف پلاستیکی کوچک را با آب رنگی پر کنید و در یخچال نگهداری کنید. این یخ ‌ها می ‌توانند مانند آجر در یک قلعه برفی استفاده گردند و یا در وان حمام یا استخر ذوب شوند.
4- برای آبپاشی کردن می توانید از ظرف اسپری مخصوص استفاده کنید. مثلاً کودک می تواند قسمتی از دیوار خانه را رنگ کند و یا با آبپاش یا اسپری، چمن ها و گیاهان آبیاری کند.

۵- شما می توانید برای کودک خود، استخر توپ کودک فراهم کرده و داخل آن را با توپ های رنگی و آب پر کنید. این گونه می توانید اوقات لذت بخش و هیجان انگیزی را برای به وجود آورید.

مهم ترین وسایل آب بازی کودکان-moggepark.com

مهم ترین وسایل آب بازی کودکان-moggepark.com

جمع بندی

آب بازی یک بازی و فعالیت مفرح، جالب و مهیج برای کودکان است که باعث رها شدن احساسات و ایجاد رضایت در کودکان می شود. علاوه بر این، آب بازی کودکان پیامد های آموزشی مهمی برای آن ها دارد و می تواند مبنایی برای درک مفاهیم مهم علمی آن ها باشد. اضافه کردن تعداد زیادی ابزار و تجهیزات ساده یا مواد مختلف می‌ تواند کمک زیادی به شما کند. بهتر است برای این امر از ابزار ساده و مقرون به صرفه در خانه استفاده کنید و خانه خود را به یک محیط آموزشی شاد، دوست داشتنی و ارزشمند تبدیل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.