هزینه ساخت شهربازی چقدر است؟

اینجا قصد داریم در مورد هزینه ساخت شهر بازی بپردازیم در مقاله قبل به مراحل احداث شهر بازی پرداختیم .اگر به روند احداث شهربازی های سرپوشیده به خصوص در شهر های بزرگ نگاهی بیندازید، متوجه افزایش تعداد آن ها می شوید. اما ساخت شهربازی چندان آسان نیست و باید هزینه های زیادی را برای بخش های گوناگون آن بپردازید. البته نمی توانیم درباره قیمت دقیق تجهیزات و هزینه های دیگر شهربازی توضیح دهیم؛ زیرا قیمت ها دائما در حال تغییر هستند. در این مطلب همراه ما باشید تا توضیح دهیم که هزینه ساخت شهربازی تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

محل راه اندازی شهربازی

منطور از محل راه اندازی، شهری است که در آن شهربازی را افتتاح می کنید. اگر قیمت زمین و هزینه های دیگر را در شهر های کوچک و بزرگ با هم مقایسه کنید، متوجه این اختلاف قیمت می شوید. حتی در بخش های دیگر مانند استخدام کارکنان هم ممکن است حقوق ها در شهر های مختلف با هم فرق داشته باشند.

زمین شهربازی و اندازه آن

اصلی ترین عاملی که می تواند بر هزینه ساخت شهربازی موثر باشد، زمین آن است. به طور کلی زمین شهربازی تعیین کننده میزان هزینه پرداختی برای ساخت آن به حساب می آید؛ زیرا بسته به متراژ آن باید وسایل شهربازی را بخرید. آیا لیستی از وسیله های مورد نیاز را تهیه کردید؟

با توجه به متراژ زمین ها، قیمت اجاره یا خرید آن هم متفاوت خواهد بود. گاهی پیش می آید که زمین خریداری شده یا اجاره شده، مجوز های لازم را ندارد. پس باید هزینه ای اضافی هم بابت مجوز های آن خرج کنید. عواملی مانند موقعیت مکانی زمین، متراژ، قیمت مورد نظر صاحب زمین و عوامل دیگری هم در تعیین هزینه های زمین شهربازی تاثیر می گذارند.

مجوز های لازم برای راه اندازی شهربازی

برای شروع هر فعالیت تجاری باید مجوز های لازم را بگیرید. در غیر این صورت، فعالیت شهربازی شما غیر قانونی خواهد بود. راه اندازی شهربازی هم از این قانون مستثنی نیست. یعنی برای شروع فعالیت شهربازی باید برای اخذ مجوز های لازم اقدام کنید. اخذ مجوز ساخت بنا، مجوز نصب تجهیزات و مجوز بهره برداری از شهربازی الزامی است. برای گرفتن این مجوز ها باید هزینه ای هم بپردازید که در هزینه ساخت شهربازی تاثیر می گذارد.

تجهیزات بازی کودکان

بعد از انتخاب زمین شهربازی و هزینه های آن، تجهیزاتی که می خرید هم جزء اصلی ترین هزینه های شما برای ساخت یک شهربازی به حساب می آید. کودکان به شهربازی می آیند تا از بازی های گوناگون خوشحال شوند و لذت ببرند. بنابراین خیلی مهم است که بهترین تجهیزات شهربازی را خریدید یا خیر. آیا می دانستید که همین تجهیزات روی درآمد شما از شهربازی هم تاثیر گذار است؟

ظرفیت شهربازی برای پذیرش کودکان

اینکه چه تعداد از کودکان روزانه به شهربازی می آیند و در این محیط پذیرش می شوند، به طور غیر مستقیم روی هزینه های ساخت شهربازی تاثیر گذار است. شما برای اینکه بتوانید تمام کودکانی که به شهربازی می آیند را پذیرش کنید به تجهیزات مناسبی هم نیاز دارید. پس هزینه تجهیزات و ساخت شهربازی به این عامل هم وابسته است.

دریافت مشاوره های لازم

برای احداث شهربازی مطابق استاندارد های لازم به کمک یک مشاور یا کارشناس نیاز دارید. این شخص می تواند در ایده پردازی برای طرح کسب و کار، پیش بینی چالش های پیش رو و طراحی پلان های مورد نیاز احداث یک مجموعه برای بازی کودکان به شما کمک کند.

استخدام کارکنان در شهربازی

آیا شما هم می خواهید هزینه ساخت شهربازی را با درآمد ماهیانه از این مجموعه جبران کنید؟ پس باید بابت استخدام کارکنان و آموزش به آن ها هزینه مناسبی بپردازید. کارکنان آموزش دیده و مسئولیت پذیر در نگهداری از کودکان بهتر عمل می کنند و این باعث آمدن دوباره کودکان به مجموعه شما می شود. حتی والدین این کودکان هم تنها در صورت عملکرد خوب پرسنل یک شهربازی، دوباره فرزندان خود را به آن جا می برند.

فضا و تجهیزات جانبی

گاهی پیش می آید که صاحبان یک مجموعه تفریحی زمینی با قیمت مناسب می خرند و برای ساخت کامل آن، بخش هایی را به عنوان فضای جانبی به زمین یا ملک اضافه می کنند. این هزینه ها هم جزء هزینه های ساخت شهربازی به حساب می آیند.

تبلیغات شهربازی

با دیدن این عنوان احتمالا فکر می کنید که باید جزء هزینه های شهربازی بعد از راه اندازی آن باشد. اما هزینه برای تبلیغات و راه اندازی یک مجموعه بازی، به عنوان یکی از هزینه های پیش از ساخت آن به حساب می آید. شما باید پیش از ساخت شهربازی، با استفاده از تبلیغات اینترنتی در گوگل و شبکه های مجازی یا تبلیغات سنتی، مجموعه خود را به تمام مردم معرفی کنید.

اولین گام برای ساخت شهربازی؛ پرداخت هزینه های لازم

برای شروع فعالیت یک شهربازی احتمالا از خودتان می پرسید که اولین گام چیست؟ تا زمانی که شهربازی راه نیفتاده، نمی توانید کودکان را پذیرش کنید. به همین دلیل پرداخت هزینه های مورد نیاز یک شهربازی در بخش های مختلف آن، ضروریترین اقدامی است که باید برای ساخت این مجموعه بازی انجام دهید. توصیه ما این است که تمام هزینه ها را پرداخت و بخش های مختلف شهربازی را تکمیل کنید تا بتوانید به عنوان بهترین شهربازی شهر شناخته شوید. البته قطعا بعد از راه اندازی این مجموعه هم باید هزینه هایی را بابت قبض ها، تعمیرات، به روز رسانی تجهیزات و… خرج کنید.

هزینه ساخت شهربازی را کاهش دهید!

این روز ها راه اندازی یک مجموعه و فضایی برای کسب و کار، موضوع چالش بر انگیزی به حساب می آید. به همین دلیل بیشتر صاحبان کسب و کار ها به دنبال کاهش هزینه ها هستند. آیا می دانید چطور هزینه ساخت شهربازی را کاهش دهید؟

موقعیت مکانی شهربازی، فضای آن، تجهیزات، وسایل بازی کودکان، هزینه های لازم برای نیروی انسانی، مجوز ها، مشاوره با یک کارشناس با تجربه و عوامل غیر مستقیم دیگری می توانند روی هزینه های راه اندازی یک شهربازی تاثیر بگذارند. شما می توانید در هر یک از این پارامتر ها هزینه کمتری را خرج کنید.

یادتان باشد که خرید تجهیزات یا وسایل ارزان قیمت لزوما به معنای خرید محصولات بی کیفیت نیست. همچنین شما برای خرید زمین شهربازی نیازی نیست به دور افتاده ترین نقطه شهر بروید. با مدیریت هزینه ها، جلوگیری از هزینه های اضافی، خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز با بهترین کیفیت و هزینه مقرون به صرفه می توانید هزینه ساخت شهربازی را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.