پارک مناسب کودکان در تهران-موگه پارک

معرفی چند پارک مناسب کودکان در تهران

وقتی درباره جا های دیدنی تهران صحبت می کنیم، اولین سوالی که برای والدین پیش می آید این است که کودک من چقدر سرگرم می شود؟ به همین دلیل اولین جایی که به ذهن والدین می رسد، پارک های مخصوص کودکان است. در این مطلب چند پارک مناسب کودکان در تهران را معرفی می کنیم.

پارک آب و آتش

در سال 1388 بود که مجموعه ای تفریحی با نام پارک آب و آتش در خیابان آفریقا و انتهای کوچه ژوبین ساخته شد. پارکی با امکانات رفاهی متعدد که کودکان و خانواده ها را سرگرم می کند. در پارک آب و آتش، مسیری برای پیاده روی وجود دارد و بخشی از آن برای دوچرخه سواری و بازی با اسکیت مناسب است. با وجود چراغ پارکی در این بوستان، کودک شما می تواند تا ساعاتی از شب هم به بازی خود ادامه دهد. سالن سینما، آمفی تئاتر، برج آتش، آلاچیق هایی برای نشستن، فانوس دریایی و فودکورت هم از دیگر امکانات پارک آب و آتش هستند.

اگر شما هم به این بوستان سرسبز رفتید، حتما همراه با کودک خود از پل طبیعت بگذرید. یک پل سه طبقه که درون آن رستوران های زیادی وجود داشته و شما می توانید از هر سه طبقه، منظره زیبایی از تهران را ببینید. با تمام شدن مسیر پل به پارک دیگری می رسید. در این پارک هم امکانات تفریحی از جمله وسایل بدنسازی پارکی قرار گرفته تا کودکان و نوجوانان سرگرم شوند.

بیشتر بخوانید: جذاب ترین تفریح کودکان در تهران چیست؟

پارک چیتگر

احتمالا شما هم با دریاچه چیتگر بیشتر آشنا هستید. ولی پارک جنگلی چیتگر هم در کناره دریاچه چیتگر قرار گرفته و فضای خوبی برای بازی کودکان و وقت گذراندن همراه با خانواده است. در این پارک، مسیری برای پیاده روی و دوچرخه سواری هم وجود دارد. کودکان می توانند خود را با وسایل پارکی متعددی از جمله تاب، سرسره، ترامپولین، چرخ و فلک و… سرگرم کنند. همچنین همراه والدین خود سوار یکی از قایق های موتوری در دریاچه چیتگر بشوند.

پارک مناسب کودکان در تهران-موگه پارک

شما می توانید از طریق گشت و گذار با کودک خود در این پارک جنگلی، مفاهیم زیادی از سبک زندگی را هم به او آموزش دهید. برای مثال به کودک خود توضیح دهید که سطل های زباله اینجا قرار گرفتند تا آشغال های خوراکی خود را در آن بیندازیم. صاحبان پارک های روباز و سرپوشیده برای تمیز نگهداشتن محیط پارک خود باید سطل زباله پارکی را به تعداد لازم بخرند و در فاصله مناسبی از هم قرار بدهند.

بیشتر بخوانید: پارک های بزرگ تهران کجاست؟

پارک ژوراسیک

کودکان علاقه زیادی به پارک های موضوعی دارند. پارک ژوراسیک یکی از این مجموعه ها در تهران است. بازدیدکنندگان این پارک می توانند کودکان و بزرگسالان باشند. بچه ها در این پارک، دایناسورهایی را می بینند که گاهی ظاهری عادی و گاهی ظاهری ترسناک دارند. علاوه بر دیدن این مجسمه ها، صدای آن ها را هم می شنوند. نیمکت پارکی در این مجموعه قرار گرفته تا هر زمانی که از راه رفتن خسته شدید، کمی استراحت کنید. همچنین می توانید روی این نیمکت ها بنشینید و از فرزندانتان بخواهید که ساعاتی را در این پارک به ماجراجویی بپردازند.

بیشتر بخوانید: آیا توپ بازی کودکان در پارک خطرناک است؟

دهکده روشن؛ شهربازی چمران

شهربازی چمران نام یک مجموعه تفریحی است که مساحتی به اندازه 1400 متر مربع دارد و از 10 فضای مجزا برای بازی کودکان ساخته شده است. کافه کودک، فوم پارک و بازی های ماجراجویانه جزو بخش های مختلف این پارک هستند. کودک شما در بازی های مختلف این شهربازی با تاب و سرسره پارکی و وسایل بازی دیگر، یک روز خاطره انگیز را خواهد داشت.

پارک مناسب کودکان در تهران-موگه پارک

کافه کودک

وقتی درباره پارک های مناسب کودک صحبت می کنیم، بیشتر والدین به دنبال پارک هایی هستند که در آن تاب و سرسره پارکی یا سرسره وجود دارد. ولی در کافه کودک که در باغ کتاب وجود دارد، کودک شما یک روز متفاوت را تجربه می کند. در این کافه، کودکان میزبان خانواده های خود هستند و غذاهای موجود در منو را آماده می کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران ها با فضای بازی کودک در تهران

شهربازی فان تایم

علاوه بر پارک های روباز، شهربازی های سرپوشیده هم جزو محبوبترین پارک ها برای کودکان هستند. در نزدیکی میدان تجریش و طبقه سوم مرکز تجاری ارگ، شهربازی سرپوشیده ای به نام فان تایم وجود دارد. این شهربازی با مساحت دو هزار متر مربعی خود شامل 115 بازی مهیج برای کودکان و بزرگسالان است. سینما ارگ، ایستگاه آدرنالین و رستوران جزو دیگر امکانات مجتمع تجاری ارگ هستند. کودکان در شهربازی فان تایم علاوه بر سرگرمی با وسایل بازی، فعالیت های هنری مانند نقاشی  سفالگری را هم انجام می دهند.

پارک مناسب کودکان در تهران-موگه پارک

پارک آبشار

در هوای آلوده شهر تهران، قدم زدن در پارک های سرسبز یکی از بزرگترین رویاهای مردم این شهر است. به  همین دلیل خیلی از مردم برای چند ساعت وقت گذراندن و تفریح همراه خانواده به پارک آبشار می روند. این پارک در منطقه ای قرار گرفته که آب و هوایی دلنشین و چشم اندازی رو به دریاچه چیتگر دارد. علاوه بر گشت و گذار و پیاده روی در مسیر این پارک، می توانید از وسایل بدنسازی پارکی استفاده کنید. همچنین کودکان خودشان را با تاب و سرسره های پارکی سرگرم کنند. این پارک به صورت طبقه طبقه طراحی شده و در انتها با جاری شدن آب از جویبار ها در هر طبقه، همه آن ها از آبشار مصنوعی در این پارک پایین می ریزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.