هزینه تاسیس خانه بازی و راه اندازی خانه کودک چقدر است؟

به دلیل آن که تاسیس خانه بازی با هزینه و سرمایه ای متوسط و حتی گاهی بسیار کم نیز قابل انجام است و از سوی دیگر نیاز چندانی به سرمایه در گردش ندارد، یکی از مشاغل پرسود به حساب می آید. اگر چه هزینه راه اندازی خانه بازی کودک در مقایسه با سرمایه مورد نیاز جهت تاسیس خیلی از مشاغل دیگر در زمینه کودک و نوجوان، کمتر است ولی لازم است که در این موضوع فکر شده عمل کنید. هزینه های تاسیس خانه بازی کودک مختلف هستند و کل آن ها را می توان به چند دسته تقسیم کرد که اصلی ترین این هزینه ها در مورد هزینه خرید یا اجاره مکان، استخدام نیروی انسانی، وسایل مورد نیاز و بسیاری از هزینه های جانبی می باشد.در صورتی که تمایل به احداث شهر بازی دارید مقاله هزینه ساخت شهر بازی چقدر است را پیشنهاد می‌دهیم.

ارزیابی هزینه تاسیس خانه بازی

پس از آن که مدارک لازم برای تاسیس خانه بازی کودکان را فراهم و مجوز تاسیس این مکان را دریافت کردیم، حال نوبت آن است که هزینه های راه اندازی این مکان را ارزیابی کنیم. میزان هزینه در هر یک از قسمت های تجهیزات، پرسنل، اجاره و خرید مکان و … به اندازه و مقیاس خانه بازی که به وسیله شما تاسیس می شود، بستگی دارد. جهت درک بهتر مسئله می توان گفت که این هزینه ها به سه بخش مقیاس بزرگ، متوسط و مقیاس کوچک تقسیم می شوند.  با در نظر داشتن تقسیم‌ بندی ذکر شده، متراژ این سه مکان مورد نظر را به شکل زیر در نظر خواهیم گرفت:

  1. مقیاس بزرگ: مکان بیشتر از ۲۰۰ متر
  2. مقیاس متوسط: مکانی در حدود ۲۰۰ متر
  3. مقیاس کوچک: مکان حدود ۱۰۰ متر و کمتر از آن

 

هزینه تاسیس خانه بازی کودک

در این بخش تصمیم داریم که به بررسی اصلی ترین هزینه راه اندازی خانه بازی اشاره کنیم. هزینه های تاسیس خانه بازی بسته به تجهیزات، امکانات، ساختمان و مکان و اهداف مورد نظر متفاوت است و می تواند طیف وسیعی از هزینه ها را برای هر موسس دربر داشته باشد. البته لازم است که شما این نکته را در نظر داشته باشید که در کنار این سرمایه گذاری انجام شده، درآمد خانه بازی کودک نیز زیاد خواهد بود.

از هزینه های اصلی تاسیس خانه بازی به موارد زیر می توان اشاره نمود:

 

موارد زیر نیز هزینه های جانبی راه اندازی خانه بازی کودک به شمار می رود:

  • هزینه های آماده سازی یعنی هزینه نصب تجهیزات خانه بازی و..
  • هزینه های امور اداری برای کسب مجوز خانه بازی کودک
  • هزینه های مربوط به تبلیغات
  • قبوض خدماتی
  • هزینه تعمیرات و نگهداری تجهیزات به شکل دوره ای

 

در ادامه مطلب به شرح و توضیح هریک از این هزینه های اصلی و جانبی پرداخته و به شکل دقیق تری هزینه تاسیس خانه بازی را ارزیابی می کنیم.

 

هزینه های اصلی راه اندازی خانه بازی کودک

برخی از هزینه ها، مهم ترین قسمت و از موارد اولیه راه اندازی خانه بازی هستند که باید در مورد آن، بررسی بیشتری نسبت به دیگر هزینه ها گردد. زیرا بخش مهم میزان سرمایه افراد در این شغل، بستگی به میزان و برآورد این هزینه های اصلی دارد. در این قسمت به بررسی هزینه های اصلی تاسیس خانه کودک می پردازیم:

·       هزینه مرتبط با تهیه ساختمان و مکانی مناسب

به طور یقین برای تاسیس خانه بازی ، به یک ملک نیاز دارید. چنانچه ملک مورد نظر به خود شما تعلق داشته باشد، کار راحت تر شده و هزینه ها تقریبا نصف می شود. ولی اگر شما مکانی را که از خودتان ندارید، باید ملکی را اجاره کنید. در این هنگام باید مبلغی را برای ودیعه در نظر داشته باشید و اجاره ماهیانه را نیز در لیست هزینه راه اندازی خانه کودک بنویسید. البته لازم به ذکر است که مبلغ ودیعه و اجاره، به مسائل گوناگونی وابسته است که یکی از آن ها محل ملک مورد نظر می باشد. این مسئله که برای اجاره ملک به کدام قسمت شهر می روید ارتباط مستقیمی با پرداخت هزینه اجاره بهای آن دارد.

یکی دیگر از مسائل مهم که باید در زمان تاسیس خانه بازی در نظر داشته باشیم نوع مکان آن است. بهتر است که  مکان و فضای مورد نظر جهت تاسیس خانه بازی ، بدون اتاق و فلت باشد. تا جای ممکن سعی کنید ملک انتخابی شما در مسیر عبور و مرور اشخاص و در خیابان اصلی باشد تا این مکان در معرض دید افراد بیشتری باشد.

 

·       خرید تجهیزات و وسایل بازی

از دیگر موارد مهمی که لازم است در لیست هزینه تاسیس خانه بازی قرار گیرد و از هزینه های ثابت به شمار می رود، خرید وسایل و تجهیزات آن مکان می باشد. به علت تنوع بسیار بالا در این صنف، گاهی در زمان خرید تجهیزات خانه بازی دچار سردرگمی می شویم. برای مثال در زمینه سرسره و تاب انواع متنوع و زیادی در بازار وجود دارد. از وسایل دیگر مناسب برای این مکان تونل بازی، الاکلنگ، فواره توپ، ماشین های بازی کودک و … را می توان نام برد که با خریدن این وسایل فضای هیجان انگیز و جدیدی برای کودکان فراهم می شود.

در این قسمت است که اهمیت متراژ ملک، به درستی جلوه می کند. در حقیقت هر چه مکان خریداری شده یا اجاره شده توسط شما بزرگتر باشد، برای خرید تجهیزات دست شما بازتر است. لازم به ذکر است که در این میان شما باید تجهیزات ایمنی  را برای امنیت کودکان در زمان استفاده از وسایل خانه بازی در نظر بگیرید. برای مثال در همه دیوارهای خانه بازی باید از دیوارپوش استفاده شود و کفپوش این مکان باید نرم باشد. لازم است که انواع ضربه گیر برای ستون ها و پنجره ها تهیه کنید و همه این موارد ذکر شده هزینه های خاص خود را می طلبد.

 

·       استخدام نیروی انسانی و پرداخت حقوق این پرسنل

پس از راه اندازی خانه بازی دغدغه دیگر شما این خواهد بود که به چه شکلی این مکان اداره می شود. برای اداره خانه بازی شما نیازمند استخدام کارکنانی هستید که شما را در امر اداره آنجا یاری کنند. یکی دیگر از موارد هزینه های اصلی تاسیس خانه بازی پرداخت به موقع حقوق این پرسنل می باشد. در این مسیر شما به همکارانی توانمند با روابط عمومی بالا نیاز دارید. این افراد با نحوه رفتار و صحبت کودکان آشنایی دارند و از پس همراهی با کودکان به خوبی بر می آیند.

علاوه بر استخدام پرسنل و کارکنانی جهت اداره این مکان دوست داشتنی، شما برای نظافت محیط خانه بازی به پرسنل خدماتی نیز احتیاج دارید تا در نظافت این مکان شما را یاری رسانند. زیرا به هیچ عنوان والدین، کودکان خود را به مکانی که آلوده و کثیف باشد، نمی آورند.

 

هزینه های جانبی راه اندازی خانه بازی کودک

همان طور که گفته شد، در ساخت خانه بازی کودک، لازم است علاوه بر هزینه های اصلی، برخی از هزینه های جانبی نهم را نیز در نظر بگیریم که در زیر به مهم ترین آن ها اشاره شده است:

·       دریافت مجوز تاسیس خانه بازی

لازم است بدانید که اخذ مجوز خانه بازی کودک از مرجع نظارت کننده تاکنون هزینه کلی را در بر نداشته و نیازی به نگرانی شما در این مورد وجود ندارد. ولی شما می توانید برای راحتی خیال خود، به شهرداری منطقه خود مراجعه کرده و در این مورد سوال کنید. زیرا شهرداری مرتبط ترین سازمان جهت صدور مجوز تاسیس خانه بازی کودک می باشد. البته قوانین در  شهرها با هم متفاوت بوده و در بیشتر شهر های کشور برای تاسیس خانه بازی نیازی به اخذ مجوز نمی باشد. شما باید اطلاعات خود را قبل از هرگونه اقدام، کامل کنید.

 

·       هزینه های مربوط به تبلیغات

لازم است که شما در برآورد هزینه راه اندازی خانه کودک، هزینه های مربوط به تبلیغات که زیر مجموعه هزینه های جانبی است را در نظر بگیرید. شما می توانید جهت استقبال بیشتر مردم از خانه بازی تاسیس شده، به تبلیغات آن اقدام کنید و لازم است هزینه های مربوط به این حوزه را نیز در نظر داشته باشید. گاهی نیز تبلیغات کسب و کار به شکل سنتی و دهان به دهان انجام می شود که هزینه ای را در برندارد.

 

·       پرداخت هزینه‌ های مصرف انرژی و قبوض

به طور یقین قبل از ساخت خانه بازی کودک می دانید که هزینه های مصرف انرژی و قبوض در این مکان تقریبا زیاد است. زیرا در خانه بازی به علت ازدحام و شلوغی باید به طور مداوم  باید مداوم از انرژی‌ های مختلف مانند گاز و برق استفاده شود. این قسمت از هزینه تاسیس خانه بازی با توجه به مقدار مصرف در این مکان و همچنین افزایش قیمت سالیانه در کشور، متفاوت است. شما می توانید با راهکارهای مختلف، در فضای خود میزان مصرف انرژی را مدیریت کنید.

 

·       تعمیرات و نگهداری تجهیزات

لازم است که در فراهم کردن شرایط تاسیس خانه بازی این مسئله را به یاد داشته باشید که هر ملکی حتی ملک های نوساز، زمانی که به عنوان یک ملک تجاری شناخته شده و مدام مورد استفاده قرار می گیرد، بعد از گذشت ۱ تا ۲ سال به بازسازی و تعمیر نیاز پیدا می کنند. به خصوص در خانه های بازی که در آن کودکان رفت و آمد خواهند داشت.

گذشته از این پس از مدت یک سال از تاسیس آنجا، قطعا شما مایل خواهید بود که تغییراتی را در ساختمان اعمال کرده و  بتوانید محیطی متفاوت را نسبت به سال گذشته برای کودکان آماده سازید. زیرا به خوبی می دانید که به هر اندازه محیط خانه بازی کودک ، مفرح تر و هیجان انگیزتر باشد، اشتیاق کودکان برای حضور در مجموعه بازی شما بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.