آموزش ساخت اسباب بازی در خانه برای کودکان-mogepark.com

آموزش ساخت اسباب بازی در خانه برای کودکان

جست و خیز و انجام بازی، مهم ترین ویژگی کودک به شمار می رود. انجام بازی‌ های مختلف، سبب رشد و شکوفایی جسمی و ذهنی کودک می گردد. اسباب بازی‌ ها بهترین و مناسب ‌ترین وسایل جهت تجهیز اتاق بازی کودک در خانه هستند. هر اسباب بازی با طراحی خاص خود، به نوعی سبب تقویت هوش می ‌شوند. بنابراین در انتخاب نوع اسباب بازی کودکان باید دقت کافی و حساسیت های لازمه را داشته باشیم. کودکان در حین بازی مهارت‌ های جسمی، اجتماعی و عاطفی را کسب می‌ نمایند. ساخت اسباب بازی در خانه، یکی از روش ‌های افزایش مهارت و خلاقیت فرزندان شما می باشد. در ادامه به روش های ساخت اسباب بازی در خانه می پردازیم.

 

 ساخت اسباب بازی ساده در خانه

با خرید میز و صندلی مهد کودک برای اتاق، کودک می تواند ساعت ها بر روی آن نقاشی کرده و کاردستی درست کند و سرگرم باشد. همچنین شما به راحتی می ‌توانید با استفاده از وسایلی که در خانه دارید، برای کودکان خود، به بهترین شکل ممکن اسباب بازی بسازید. در این بخش با برخی روش‌ های ساخت اسباب بازی آشنا می شوید.

·         ساخت اسباب بازی هلیکوپتر

وسایل لازم برای اسباب بازی هلیکوپتر شامل موارد زیر است.

  • سه عدد نی سر خم
  • یک عدد قیچی
  • یک عدد توپ پینگ پنگ
  • یک عدد بطری پلاستیکی
  • یک عدد سوزن ته گرد فانتزی

در ابتدا با استفاده از قیچی یا وسایل نوک تیز مثل چاقو باید درپوش پلاستیکی را سوراخ نمایید.، دقت کنید که سوراخ دقیقا باید در وسط درپوش باشد. سپس بطری را به ۲ بخش تقسیم کنید. اندازه قطر بطری باید با اندازه توپ پینگ پونگ برابر باشد، به صورتی که توپ به آسانی درون قطر بطری قرار گیرد. سپس نواری به حالت نیم دایره را از بطری جدا کرده و یک عدد نی سر کج را برای دم هلیکوپتر داخل سوراخ درپوش فرو ببرید.

بعد از آن دو تکه نی را به صورت ضربدری توسط سوزن ته گرد به یکدیگر وصل کرده و اگر نیاز بود، سوزن را کوتاه کنید. در مرحله بعد ۲ تیکه نی سر کج دیگر را با منگنه به قطعه نیم دایره ای که از بطری برش زدید وصل کنید. بخش مرکز نیم دایره که پایه‌ های فرود هلیکوپتر است را به بطری منگنه کنید. سپس توپ پینگ پونگ را به عنوان کابین خلبان در نظر گرفتیم، در محل مربوط به خود قرار دهید.

آموزش ساخت اسباب بازی در خانه برای کودکان-mogepark.com

آموزش ساخت اسباب بازی

بیشتر بخوانید: پارک بازی کودک در خانه

·         ساخت اسباب بازی منجیق

وسایل لازم برای ساخت اسباب بازی منجیق شامل هفت عدد چوب بستنی، چهار عدد کش و یک عدد سر بطری می ‌باشد. منجنیق به نوعی اهرم می گویند که در گذشته برای پرتاب سنگ ‌های سنگین از آن کمک می گرفتند. شما می توانید با ساخت این اسباب بازی، کودک خود را با انواع اهرم آشنا کنید.

 

·         ساخت محوطه ماسه بازی

با استفاده از ماسه، کودکان می ‌توانند شکل ‌ها و ساختمان‌ های مختلفی بسازند. شما می ‌توانید به کودکان اجازه دهید تا با ماسه بازی کرده و از ابزارهای ساده مانند قاشق، قالب ‌های کوچک، و اشکال ساده استفاده کنند تا انواع ساختمان و شکل ‌های جالب دیگری بسازند.

بیشتر بخوانید: بازی با وسایل خانه

 

·         ساخت اسباب بازی جغجغه

وسایل مورد نیاز جهت ساخت اسباب بازی جغجغه، یک بطری متوسط، کمی حبوبات رنگ شده، گواش یا کاغذ رنگی برای تزیین بطری می باشد. در ابتدا باید بطری را به خوبی شسته و سپس حبوبات رنگی را درون بطری بریزید. باید در بطری را ببندید. شما می‌ توانید برای تزیین بطری از کاغذ رنگی استفاده کنید.

 

·         پازل کاغذی

برای ساخت پازل کاغذی، شما به یک تصویر روی کاغذ نیاز دارید. این تصویر را به قطعات مربعی یا مستطیلی برش دهید. سپس اجزای پازل را با هم مخلوط کنید و به کودکان بدهید تا آن‌ها را دوباره تشکیل دهند. می ‌توانید از تصاویری از حیوانات، ماشین ‌ها یا شخصیت ‌های محبوب کودکان استفاده کنید. همچنین با خرید میز و صندلی کودک میتوانید محیطی مناسب برای بازی کودک آماده کنید.

آموزش ساخت اسباب بازی

آموزش ساخت اسباب بازی

·         ساخت گل ‌های کاغذی

جهت سرگرمی کودک می توان وسایل خانه بازی کودک برای او تهیه کرد و در قسمتی از خانه قرار داد تا کودک در ساعات بازی خود از آن ها لذت ببرد. با کمک کاغذ رنگی و برش کاغذ، می ‌توانید گل‌ های کاغذی زیبا بسازید. الگوهای مختلفی برای ساخت گل ‌های کاغذی وجود دارد که می‌ توانید از آن‌ ها استفاده کنید. کودکان می ‌توانند این گل ‌ها را درست کرده و در وسایل دکوری خود یا کارت‌ های تبریک استفاده کنند. ساخت خانه بازی کودک خلاقیت و هوش هیجانی او را تقویت می کند.

·         ساخت اسباب ‌بازی از جعبه کارتن

با استفاده از جعبه کارتن، می ‌توانید اسباب ‌بازی‌ های جالبی بسازید. برای مثال، می‌ توانید یک ماشین کارتنی ساده بسازید و آن را با رنگ‌ها و استیکر ها تزیین کنید. همچنین می‌توانید یک تئاتر عروسکی با استفاده از جعبه کارتن و عروسک ‌ها بسازید.

بیشتر بخوانید: چیدمان اسبابازی در اتاق کودک

·         ساخت لگوی کاغذی

با استفاده از کاغذ رنگی، می‌ توانید قطعات ساده‌ ای را برش دهید که کودکان بتوانند از آن‌ ها برای ساخت اشکال مختلف استفاده کنند. این قطعات می‌ تواند شامل مستطیل‌، مربع‌، دایره‌ و مثلث‌ باشد. کودکان می ‌توانند از این قطعات استفاده کنند تا سازه‌ ها، خانه ‌ها و سایر اشکال را بسازند.

آموزش ساخت اسباب بازی

·         ساخت تخته چسبان

برای ساخت تخته چسبان، شما نیاز به یک تخته چوبی کوچک، چسب و شیشه‌ های رنگی دارید. ابتدا تخته را با چسب پوشانده و سپس شیشه‌ های رنگی را به دلخواه روی تخته بچسبانید. شما می‌ توانید این تخته چسبان را به عنوان یک اسباب بازی برای چسباندن عکس‌ ها و نقاشی ‌های کودک استفاده کنید.

 

·         ساخت توپ پارچه‌ ای

برای ساخت توپ پارچه‌ ای، شما نیاز به پارچه‌ های رنگارنگ، نخ و مقوا دارید. ابتدا پارچه ها را به شکل دایره بزرگ ببرید و سپس آن‌ ها را با نخ بچسبانید. در نهایت، مقوا را به شکل دایره کوچک ببرید و درون توپ قرار دهید تا آن را سفت کند. می ‌توانید این توپ پارچه‌ ای را به عنوان یک اسباب بازی برای بازی کودکان استفاده کنید.

آموزش ساخت اسباب بازی

آموزش ساخت اسباب بازی

·         ساخت پازل چوبی

برای ساخت پازل چوبی، شما نیاز به یک تخته چوبی، قلم مداد و ابزار برش دارید. ابتدا تخته را به شکل قطعات کوچک ببرید و روی هر قطعه یک الگوی خلاقانه رسم کنید. سپس قطعات را با هم ترکیب کرده و پازل چوبی خود را ساخته و به کودکان بدهید تا آن را حل کنند.

 

·         ساخت لگو چوبی

برای ساخت لگو چوبی، شما نیاز به تخته چوبی، قلم مداد و ابزار برش دارید. ابتدا تخته را به شکل قطعات کوچک ببرید و روی هر قطعه یک الگوی خلاقانه رسم کنید. سپس قطعات را به صورت مکعبی با هم ترکیب کنید و یک مجموعه لگو چوبی ساخته و به کودکان بدهید تا با آن بازی کنند.

آموزش ساخت اسباب بازی-mogepark.com

آموزش ساخت اسباب بازی

بیشتر بخوانید: بازی رنگها برای کودکان تجربه ای شگفت انگیز

جمع بندی

ساخت اسباب بازی برای کودکان در خانه می ‌تواند یک فعالیت خلاقانه و سرگرم کننده باشد که به کودکان کمک می ‌کند تا مهارت ‌های دستی خود را تقویت کرده و از خلاقیت خود استفاده کنند. شما می توانید از ایده های عنوان شده، استفاده کنید و با تغییراتی کوچک، اسباب بازی ‌های منحصر به فرد و خلاقانه ای برای کودکان خود بسازید. همچنین، می‌ توانید با کودکان خود در این فعالیت‌ ها شرکت نمایید تا احساس همبستگی و تقویت روابط خانوادگی را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.