ساخت خانه بازی کودک [روشی آسان و ساده]

همانطور که می دانید بازی کردن برای یک کودک تمام زندگی او بوده و موجب رشد و خلاقیت او می شود. خانه بازی کودک یکی از ایده های جذاب برای درآمد سازی توسط افرادی است که به مشاغل حوزه کودکان علاقه دارند. البته باید توجه داشته باشید که ساخت خانه بازی کودکان به شرایط، مدارک و ملزومات خاصی احتیاج دارد که بدون فراهم نمودن آنها دریافت مجوز و راه اندازی آن دشوار است. در ادامه با صفر تا صد مراحل ساخت یک خانه بازی جذاب آشنا می شویم.

منظور از خانه بازی کودک چیست؟

خانه بازی کودک همانطور که از اسم آن پیداست محلی برای بازی کردن کودکان است که شبیه به یک شهر بازی کوچک عمل می کند. در واقع خانه بازی کودک محل نگهداری موقت از کودکان است که تنها هدف آن سرگرم کردن کودک با وسایل بازی جذاب است. این خانه ها در والدینی که مشغله زیادی دارند و قصد دارند در یک محیط شاد از کودکان خود مراقبت کنند پرطرفدار است. این خانه ها اغلب یک زمین بازی هستند که تجهیزات اسباب بازی دارند و با آیتم های مختلف کودکان را سرگرم می کنند.

تجهیزات خانه بازی کودک را در صورت داشتن حیاط می توان در فضای باز فراهم نمود تا یک زمین بازی شبیه به باغ فراهم نمود. استفاده از انواع تاب، سرسره، وسایل گیمینگ مدرن و آلاچیق های بازی در این خانه ها متداول است. توجه داشته باشید که راه اندازی خانه بازی باید به گونه ای صورت بگیرد قادر باشد چند ساعت کودک را مجذوب خود کرده و حتی محیطی نیز برای استراحت ایجاد کند.

نحوه عملکرد خانه بازی کودک

در هنگام ساخت خانه بازی کودک باید به این نکته توجه داشته باشید که کودکان از طیف های سنی مختلف وارد این خانه می شوند. به عنوان مثال کودکان زیر 2 سال حتما باید با یک سرپرست به مجموعه وارد شوند و یا اینکه یک کودک 8 ساله تحت نظارت مراقبین خانه کودک فعالیت می کند. البته لازم است والدین کودک نیز به میز و صندلی و شرایط رفاهی دسترسی داشته باشند تا از دور کودک خود را تماشا کرده و استراحت کنند.

خانه بازی کودک به محض ورود کودکان آنها را به سمت وسایل بازی جذابی که تا کنون با آن مواجه نشده اند دعوت می کند و خاطره تکرار نشدنی برای آنها می سازد. ساخت خانه بازی کودک باید با توجه به مراحل عادی یک بازی کودکانه انجام شود تا کودک نه احساس تنهایی و نه احساس خستگی داشته باشد.

از آنجایی که در آپارتمان های امروزی فضای بازی کافی وجود ندارد، ساخت خانه بازی با جذب کردن کودکان می تواند به یک منبع درآمد فوق العاده تبدیل شود. درامد خانه بازی کودک به عوامل مختلفی مثل طراحی، جذب دائمی کودکان، گستردگی و تجهیزات آن بستگی دارد.

شرایط تاسیس خانه کودک

همانطور که گفتیم برای راه اندازی خانه بازی کودک باید شرایط و ملزومات خاصی را فراهم کنید. طبق قانون اولین شرط راه اندازی خانه بازی کودک اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان ابراهیمی تعریف شده در قانون اساسی و نداشتن سابقه کیفری است. همچنین مهم ترین شرایط تاسیس خانه بازی کودک تخصص است که به این منظور باید دوره های خاصی را بگذرانید.

نهاد مربوطه برای اعطای مجوز خانه بازی کودک عدم سابقه کیفری،  عدم اعتیاد به مواد مخدر، سلامت روانی، کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی و  دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی را در کنار تخصص فرد مد نظر قرار می دهد. همچنین ساخت خانه بازی شرایط سنی دارد و فرد موسس باید بین 20 تا 60 سال سن داشته باشد؛ در غیر این صورت مدیریت خانه کودک باید به فرد دیگری واگذار شود.

مدارک مورد نیاز برای ساخت خانه بازی کودک

مدارک مورد نیاز برای ساخت خانه بازی کودک توسط سازمان بهزیستی اعلام می شود که شما باید در مهلت مقرر آنها را جمع آوری کرده و به این سازمان ارائه کنید. پس از ارائه مدارک شما فرم موافقت نامه اصولی را دریافت می کنید که با امضا کردن به رعایت یک سری نکات ملزم می شوید. مهم ترین مدارک لازم برای راه اندازی خانه بازی کودک شامل:

  • مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه)
  • مدرک تحصیلی
  • چند قطعه عکس پرسنلی
  • شماره ثبت مهد کودک
  • فرم درخواست پروانه فعالیت
  • تاییدیه سازمان بهداشت
  • کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی

و …

بنابراین همانطور که مشخص است قبل از ارائه مدارک به سازمان بهزیستی می بایست شرایط ثبت یک مهد کودک را داشته باشید و شماره ثبت آن را تحویل دهید. البته لازم نیست نگران جمع آوری این مدارک باشید؛ چرا که می توانید با دریافت راهنمایی از کارشناسان مجموعه موگه پارک این مراحل را ساده تر و سریع تر کنید.

آموزش ساخت خانه بازی کودک

پس از فراهم کردن مدارک لازم برای ساخت خانه بازی کودکان می بایست با نحوه ساخت آن به بهترین صورت آشنا شوید. توجه داشته باشید که برای ساخت خانه بازی کودک می بایست یک حداقل فضایی را در اختیار داشته باشید تا بتوانید داخل آن تجهیزات بازی و پارکی مناسب قرار دهید. سپس می بایست فضای خانه بازی را به گونه ای طراحی کنید که جذابیت کافی برای کودکان داشته باشد.

تجهیزات بازی که خریداری می کنید به فضایی بستگی دارد که در آن قصد راه اندازی خانه بازی دارید. اگر فضای باز در اختیار دارید،  می توانید از فضای سبز، تجهیزات پارک، آلاچیق و تجهیزات مرتفع استفاده کنید. همچنین اگر فضای تحت اختیار شما وسیع باشد امکان استفاده از انواع تجهیزات هیجانی و حتی قصر بادی را دارید. همچنین بهتر است محلی را برای احداث خانه بازی انتخاب کنید که پر رفت و آمد بوده و کودکان در گردش همراه با والدین خود به این مکان جذب شوند.

نحوه طراحی خانه بازی کودک

برای طراحی خانه بازی باید یک روند را مد نظر قرار دهید و از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. قبل از هر چیز ایمنی خانه بازی حائز اهمیت است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. علاوه بر این کل فضا و وسایل خانه بازی باید ایمن و راحت بوده و کودک در صورت افتادن و حواس پرتی نیز دچار آسیب نشود.

در حین احداث خانه بازی کودک بهتر است به این نکته توجه کنید که این محل برای رده های سنی مختلف است. بنابراین شما باید بخش های مختلفی را در نزدیکی یک دیگر برای بازی کودکان با سنین مختلف فراهم کنید. همچنین استفاده از وسایل بازی آموزشی در خانه بازی این محل را برای والدین نیز جذاب تر می کند و یک ایده کاربردی محسوب می شود.

توصیه می کنیم اگر فضای کافی در اختیار دارید، محلی را برای استراحت و تماشا کردن والدین در نظر بگیرید. همچنین بهتر است یک فروشگاه برای کودکان در نظر بگیرید تا علاوه بر افزایش درآمد،  خوراکی ها، اسباب بازی و تمام چیزهایی که احساس می کنید کودکان به آن احتیاج دارند را فراهم کنید. طراحی یک فضای مناسب برای برگزاری جشن های مخصوص کودکان می تواند یک ایده جذاب برای گسترش خدمات خانه بازی باشد.

هزینه تاسیس خانه بازی کودک

هزینه ساخت خانه بازی کودک به خدماتی که شما ارائه می کنید و فضایی که در نظر گرفته اید بستگی دارد. قطعا یکی از مهم ترین عوامل موثر بر هزینه تاسیس خانه بازی کودک اجاره یا خرید فضایی است که در آن قصد طراحی و اجرای خانه بازی دارید. همچنین در روند ساخت خانه بازی از تجهیزات مختلفی استفاده می شود که هر چقدر این تجهیزات بیشتر، باکیفیت تر و جدیدتر باشند هزینه نیز افزایش می یابد.

متداول ترین تجهیزاتی که برای تاسیس خانه بازی کودک تهیه می شود وسایلی مثل ترامبولین، سرسره، تاب ها،  چمن مصنوعی، وسایل بادی، استخر توپ،  قصر بادی، وسایل ورزشی کودکانه،  وسایل برقی، ماشین برقی و … است. در صورتی که قصد برآورد هزینه ساخت خانه بازی با توجه به شرایط خودتان را دارید،  می توانید با کارشناسان موگه پارک در این زمینه مشورت کنید و به صرفه ترین خدمات را برای تاسیس از مجموعه ما دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.