شن بازی کودکان-موگه پارک

فواید شن بازی کودکان را بهتر بشناسید!

کودکان در هر سنی باید موارد مختلفی را آموزش ببینند و تجربه کنند. بازی با شن یکی از سرگرمی هایی است که نه تنها افکار و احساسات کودک شما را نشان می دهد، بلکه مهارت های وی را تقویت می کند. در این مطلب همراه ما باشید تا فواید شن بازی کودکان را بهتر بشناسید.

هماهنگی بیشتر چشم ها و دست ها

کودکان برای بازی با شن باید با دست های خود شن را به شکل های دلخواه درآورند. همزمان با شکل دادن به شن ها و ساخت اشکال مختلف، با چشم های خود هم دست هایشان را دنبال می کنند. به همین دلیل بین دست ها و چشم های کودک هماهنگی بیشتری ایجاد می شود.

افزایش قدرت عضلات

کودک برای ساخت مجسمه های شنی مختلف باید آن ها را در دست بگیرد، بکوبد و ریز کند. در نتیجه شن بازی روی تقویت عضلات کودک تاثیر می گذارد. البته ممکن است بازی کردن با شن در مدت زمان طولانی باعث خستگی دست های کودک شود. پس حتما بازه زمانی خاصی را برای بازی با شن در نظر بگیرید.

پرورش خلاقیت ذهن

همه والدین می خواهند که کودکانی خلاق داشته باشند. ذهن خلاق به کودک کمک می کند که بهتر تصمیم بگیرد و خالق ایده های جدید باشد. کودک هنگام بازی در استخر شن بادی باید مجسمه های شنی مختلف را در شکل های گوناگون بسازد. همین موضوع به پرورش ذهن خلاق کودک شما کمک زیادی می کند. در واقع برای ساخت این مجسمه های شنی کودک باید از قوه تخیل خود استفاده کند.

شناخت حس لامسه

شناخت حواس پنجگانه یکی از مهمترین مواردی است که کودک باید آموزش ببیند. شاید برای خیلی از والدین پیش آمده که وقتی با کودک خود درباره حس لامسه صحبت می کنند، کودک هیچ درکی از این حس ندارد. شن بازی به کودک کمک می کند که شناخت بیشتری از این احساس داشته باشد. زمانی که بچه ها با دست های خود با شن بازی می کنند و متوجه نرمی و سفتی آن در دستان خود می شوند، حس لامسه را بهتر درک می کنند.

شن بازی کودکان-موگه پارک

روابط اجتماعی کودک

خیلی مهم است که کودکان از همان سنین کم یاد بگیرند چگونه با هم سن و سال های خود ارتباط برقرار کنند. یکی از مواردی که روی روابط اجتماعی بچه ها تاثیر می گذارد، بازی کردن است. برای مثال وقتی کودک خود را به پارک های بازی می فرستید و در آن جا با وسایل پارکی مانند استخر شن بازی می کنند، از کودکان دیگر هم می خواهند که به صورت گروهی این بازی را انجام دهند. در نتیجه روابط اجتماعی کودک بهتر شکل می گیرد.

آشنایی با لغات بیشتر

شاید خیلی از مادر ها و پدر ها برای آموزش لغات جدید به کودک کتاب ها و سی دی های آموزشی را می خرند. این آیتم های آموزشی تاثیر زیادی می گذارند. ولی به اندازه حضور کودک در اجتماع و میان هم سالان تاثیرگذار نیستند. فرزند شما با بازی در پارک های کودک، قطعا دوست های بیشتری پیدا می کند و با لغات بیشتری آشنا می شود. برای مثال می توانید مهم ترین وسایل آب بازی کودکان را بخرید و دوستان فرزند خود را به منزلتان دعوت کنید. بچه ها طی بازی های گروهی با یکدیگر گفتگو بیشتری خواهند داشت و لغات بیشتری را یاد می گیرند.

شن بازی کودکان-موگه پارک

راهکاری برای مقابله با ترس ها

وجود ترس در کودکان باعث آسیب رساندن به آن ها می شود. به همین دلیل والدین راه های مختلفی را برای از بین بردن ترس کودکان امتحان می کنند. یکی از ساده ترین راهکارها، بازی با شن است. در شن بازی، کودکان باید مجسمه های شنی بسازند. در نتیجه می توانند با ساخت مجسمه های شنی به شکل مواردی که از آن می ترسند و خراب کردن آن ها، این ترس را برای همیشه از بین ببرند.

بیشتر بخوانید: مزایای بازی هیجانی برای کودکان

گفتن احساسات و افکار

خیلی از کودکان برای بیان احساسات و افکار خود دچار تردید هستند. یعنی نمی دانند آنچه را که در ذهنشان می گذرد، چگونه بیان کنند. ممکن است برخی از آن ها از بیان احساسات و افکار خود بترسند. اما بازی ها به خصوص شن بازی به کودکان کمک می کند ترس خود را کنار بگذارند و با ساخت مجسمه های شنی به شکل های دلخواه، احساسات و افکار خود را بیان کنند.

شن بازی کودکان-موگه پارک

ترشح بیشتر هورمون سروتونین

هورمون سروتونین یکی از هورمون های شادی بخش در بدن انسان است. شن بازی باعث ترشح بیشتر این هورمون می شود و در نهایت کودک شما احساس شادی بیشتری خواهد داشت. در بسیاری از پارک های کودک زیر وسایلی مانند تاب و سرسره پارکی شن می ریزند تا کودکان از بازی بیشتر لذت ببرند.

تقویت سیستم ایمنی

خیلی از والدین برای ایمنی بودن و بهداشتی بودن وسایل بازی کودک خود حساسیت زیادی به خرج می دهند. به همین دلیل ممکن است آن ها را به هر پارکی نفرستند و اجازه بازی کردن با شن یا گل را ندهند. پیشنهاد ما این است که شن های مخصوص بازی، آماده و بهداشتی را بخرید تا سیستم ایمنی کودک شما ضعیف نشود.

بهبود خواب کودک

احتمالا همه مادرها و پدرها در طول رشد کودک خود روزها زیادی دچار کم خوابی شدند؛ زیرا کودک آن ها شب خواب خوبی نداشته و دائما بیدار بوده است. روانشناسان کودک بر این باورند که بچه ها باید به اندازه کافی فعالیت بدنی داشته باشند و بازی کنند. در نتیجه حسابی خسته می شوند و به راحتی می خوابند.

بیشتر بخوانید: چگونه اعتماد به نفس کودک را بالا ببریم؟

آموزش اندازه گیری به کودک

بسیاری از کودکان درس هایی مانند علوم و ریاضی را با بازی بهتر یاد می گیرند. برای مثال شما می توانید برای آموزش گونه های حشرات یا برگ های درختان، کودک خود را به طبیعت ببرید. در شن بازی هم کودک مفاهیمی مانند اندازه گیری را به خوبی یاد می گیرد. در این بازی کودک شما باید با اشتفاده از سطل های مدرج، شن ها را بردارد و با آن ها مجسمه های شنی بسازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.