مدارک لازم برای تاسیس مهد کودک [مهم ترین مدارک مورد نیاز]

مدارک لازم برای تاسیس مهد کودک به واسطه سازمان های مربوطه مشخص می شود. دریافت این مجوز در چند مرحله انجام می شود که همه متقاضیان باید این مراحل را به طور کامل طی کنند. یکی از اولین و مهمترین شرایط تاسیس مهد کودک، موافقت نامه اصولی است که دریافت آن توسط کمیسیون صدور پروانه فعالیت هر استان صادر می شود. در ادامه قصد داریم تا مدارک مورد نیاز مهم برای تاسیس مهد کودک را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مدارک مهم برای تاسیس مهد کودک

با تغییر شرایط زندگی، مهد کودک ها علاوه بر نگهداری از کودکان، به محیطی عالی برای پرورش و ارتقا تفکر، روان و مهارت های کودک نیز تبدیل شده است. برای تاسیس مهد کودک بستگی دارد که شخص متقاضی حقیقی باشد یا حقوقی که با در نظر گرفتن این مورد، مدارک قابل تغییر خواهد بود. در ادامه مدارک مورد نیاز برای هر کدام از اشخاص را معرفی می کنیم.

مدارک مورد نیاز برای افراد حقیقی

مدارک لازم برای تاسیس مهد کودک برای اشخاص حقیقی به شرح زیر است:

  • فرم درخواست موافقت نامه اصولی
  • تصویر همه صفحات شناسنامه
  • تصویر کارت ملی
  • عکس پرسنلی (دو قطعه)
  • اگر متقاضی مرد باشد، تصویر گواهی وضعیت نظام وظیفه
  • اصل مدرکی که بیانگر نداشتن سو پیشینه کیفری باشد
  • اصل مدرک عدم اعتیاد
  • دریافت تاییدیه صلاحیت فردی از ادارات اماکن
  • تصویر کپی برابر اصل از مدرک تحصیلی کارشناسی
  • دریافت برگ تاییدیه صلاحیت فردی از حراست
  • اصل گواهی آموزشی که با دستورالعمل های آموزشی مطابقت داشته باشد.

مدارک لازم برای تاسیس مهد کودک مخصوص افراد حقوقی

مدارک تاسیس مهد کودک برای اشخاص حقوقی شامل موارد زیر است:

  • فرم درخواست موافقت نامه اصولی
  • پروانه تاسیسی که اعتبار آن از سازمان بهزیستی باشد
  • دریافت شماره ثبت از موسسات غیر تجاری و ثبت شرکت ها
  • عنوان کردن موضوع تاسیس مهد کودک در اهداف اساسنامه
  • دریافت آخرین آگهی تغییرات اساسنامه که در روزنامه رسمی کشور ثبت شده است
  • تصویر کپی برابر اصل از مدرک تحصیلی کارشناسی دو نفر از اعضای هیئت مدیره

چگونه برای گرفتن مجوز مهد کودک اقدام کنیم؟

یکی از مهمترین مدارک لازم برای تاسیس مهد کودک موافقت نامه اصولی است. پس از گرفتن این موافقت نامه که یک سال اعتبار دارد، فرد می تواند نسبت به سایر شرایط دیگر اقدام کند. برخی از این شرایط شامل ضوابط طراحی معماری مهد کودک، تامین تجهیزات، دریافت تاییدیه های بهداشتی و انتظامی- ترافیکی، ارسال سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی ملک انتخابی برای مهد کودک، تامین نیروی انسانی با داشتن دوره آموزشی و … هستند. پس از تهیه و ارسال مدارک مذکور فرد می تواند برای صدور پروانه فعالیت خود به سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شهرستان خود درخواستی ارائه دهد.

معاون سازمان مذکور باید حداکتر تا یک هفته بعد از دریافت پرونده، گزارش کارشناس امور کودکان و نوجوانان را با خلاصه پرونده در کمیته مطرح کند. پس از آن با بررسی کلیه شرایط مهد کودک در مدت تعیین شده، صدور پروانه فعالیت را به کمیسیون ارجاع دهد. در غیر این صورت باید علت های عدم صدور پروانه فعالیت را از طریق معاونت امور اجتماعی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک استان، به دارنده موافقت نامه اصولی اعلام کند.

کمیسیون صدور پروانه فعالیت پس از ارسال نظریه کارشناسی کمیته نظارت تخصصی استان، باید طی یک هفته جلسه ای تشکیل دهد. طبق مطابقت مدارک لازم برای تاسیس مهد کودک و شرایط آن با مفاد آیین نامه، پروانه فعالیتی با اعتبار سه سال را صادر کند.

هزینه تاسیس مهد کودک

پس از تهیه مدارک لازم برای تاسیس مهد کودک و دریافت جواز فعالیت، باید برآوردی از هزینه های تاسیس مهد کودک داشت. یکی از سوالات پرتکرار در بین افرادی که قصد راه اندازی مهد کودک را دارند، این است که معمولا تاسیس مهد کودک چقدر سرمایه می خواهد؟ در پاسخ باید گفت که هزینه دقیق و یکسانی برای این موضوع وجود ندارد. اما این موضوع به شرایطی بستگی دارد که در ادامه هر کدام را به اختصار شرح خواهیم داد.

انتخاب مناسب ملک مهد کودک

بیشترین هزینه ای که برای تاسیس مهد کودک نیاز می باشد، ملکی است که به صورت خرید، رهن یا اجاره در اختیار موسس قرار می گیرد. اگر ملک شما شخصی باشد، مقدار زیادی از هزینه های آن کم خواهد شد. اگر ملکی از خود ندارید، باید هزینه رهن یا اجاره ملکی مناسب این کار را از بنگاه های محل پرسجو کنید. یکی از عللی که نمی توان هزینه ها را تخمین زد این است که قیمت ملک در هر منطقه و شهر متفاوت است.

دیزاین دکور مهد کودک

پس از انتخاب ملک مناسب و برآورد هزینه آن، باید هزینه های نماسازی و دیزاین مهدکودک را بررسی کرد. این موضوع به فضای مهد کودک انتخابی بستگی دارد، هر چه فضا بزرگتر باشد، هزینه تجهیز کردن آن نیز بیشتر خواهد بود. البته هزینه دیزاین داخلی بنا به انتخاب شرکت متفاوت خواهد بود. در ادامه برخی از مهمترین اقداماتی که برای تجهیز مهد کودک ها لازم است را به شما معرفی می کنیم:

  1. اگر شیرخوارگان را در مهد کودک خود نیز پذیرش می کنید، باید اتاقی مخصوص شیر خواره ها داشته باشید.
  2. در صورتی که ساختمان انتخابی شما چند طبقه است، بهتر است پله ها را با کف پوش های مهد کودک بپوشانید تا ایمن شوند.
  3. اگر از حیاط برای بازی بچه ها استفاده می کنید، حتما کف آن را با کف پوش ایمن کنید.
  4. وسایل بازی ایمن و مناسب سن بچه ها را در حیاط قرار دهید.
  5. برای دیوارها از ضربه گیر مناسب استفاده کنید.

توجه داشته باشید که هر کدام از این طراحی ها دارای هزینه جداگانه و مختص به خود هستند. لذا قبل از اقدام به تهیه مدارک لازم برای تاسیس مهد کودک، این هزینه ها را بررسی کنید. در صورت عدم پرداخت هزینه ها ممکن است مجبور به فروش مجوز مهد کودک خود شوید، این موضوع نیز خود مراحل دشوار و زیادی دارد.

تهیه تجهیزات لازم برای مهد کودک

در کنار طراحی دیزان مهد کودک، تجهیزاتی هستند که باید در همه مهد کودک ها وجود داشته باشند و این موضوع نیز هزینه های جداگانه ای در بر دارد. در ادامه برخی از این تجهیزات را بیان خواهیم کرد.

ضروری ترین تجهیزات برای مهد کودک

تجهیزات مهد کودک‌ها معمولا با تجهیزات خانه بازی یکسان هستند، برخی از تجهیزات مهد کودک ها که وجود آنها ضروری بوده که شامل موارد زیر هستند:

  • میز و صندلی برای کودکان
  • وسایل بازی مثل تاب و سرسره
  • استخر توپ
  • کفپوش برای همه فضاهای مهد کودک
  • دیوارپوش برای جلوگیری از خطرات احتمالی
  • پارک با حفاظ برای کودکان
  • شهر ترافیک برای فرهنگ سازی کودکان
  • سه چرخه، ماشین پایی و پدالی
  • علامت های راهنمایی و رانندگی برای آموزش به کودکان

تجهیزات بازی برای مهد کودک

برخی از تجهیزات وجود دارند که ضروری نیستند و موسس می تواند طبق سلیقه و مقدار بودجه ای که برای این منظور تخصیص داده است، از این وسایل در مهد کودک خود نیز استفاده کند. برخی از این تجهیزات به شرح زیر هستند:

وسیله های آموزشی و فکری

وسایل دیگری نیز وجود دارند که در اکثر مهد کودک ها هستند و برای آموزش و رشد فکری کودکان بسیار مناسب خواهند بود. برخی از این وسایل به این شرح هستند:

  • پازل و لگو
  • جورچین و وسایل ساختنی
  • اسباب ‌بازی‌ و وسایل نقاشی
  • آلات موسیقی برای کودکان
  • وسایل بازی مخصوص کودکان زیر ۳ سال

دریافت وام تاسیس مهد کودک

دریافت وام یکی از راه های کمک به تاسیس مهد کودک محسوب می شود که به وسیله آن می توان بودجه لازم را برای این موضوع تامین کرد. هر کاری در مرحله اول راه اندازی، نیاز شدیدی به منابع مالی برای تامین هزینه های برآورد شده دارد.

گاهی ممکن است متقاضیان پس از تهیه مدارک لازم برای تاسیس مهد کودک و انجام مرحله مهمی مثل دریافت موافقت نامه اصولی، در ادامه نتواند از پس هزینه های آن برآید. درخواست وام برای تاسیس مهد کودک به عنوان وام های اشتغال زایی وجود دارد که افراد متقاضی می توانند از آن بهره مند شوند. سازمان بهزیستی، کمیته امداد و برخی از بانک ها جزو سازمان هایی هستند که این تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار می دهند. البته دریافت این تسهیلات از هر ارگان یا سازمانی شرایط خاص خود را دارد.

سود تاسیس مهد کودک

شاید از خود بپرسید که درآمد مهد کودک چقدر است؟ در پاسخ باید گفت که با توجه به نوع تبلیغات و افزایش آن در بین مردم، امکان بیشتر شدن سود دهی مهد کودک افزایش پیدا می کند. با کم کردن هزینه های جاری ماهانه در هر مهد کودک، معمولا می توان سود آن را بین 15 تا 20 میلیون در ماه تخمین زد.

کلام آخر

برای تاسیس خانه بازی یا شهربازی نیاز به طی کردن مراحل مختلف و دریافت مدارک و مجوزهای متفاوتی است. متقاضیانی که قصد دریافت مجوز مهد کودک را دارند، باید علاوه بر داشتن شرایط، مدارک لازم برای تاسیس مهد کودک را نیز تهیه کنند. در این مطلب شرایط مجوز مهد کودک و نحوه دریافت آن را مورد بررسی قرار دادیم، امیدواریم بتوانید با استفاده از آن به آسانی مراحل را طی کنید و مهد کودکی طبق ضوابط قانونی راه اندازی نمایید.کارشناسان موگه پارک به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده‌گان وسایل خانه بازی وسایل شهر بازی و وسایل شهربازی سرپوشیده،وسایل و تجهیزات مهد کودک و وسایل ورزشی پارکی و انواع سرسره و تاب خانگی آماده ارایه هر گونه مشاوه به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.