اخذ وام برای تاسیس مهد کودک [روشی سریع و آسان]

مهد کودک ها یکی از محل هایی است که به رشد فکری کودک کمک بسیاری می کند و تاسیس خانه بازی به عنوان کسب و کاری نوین به رسمیت شناخته شده است. خانواده های بسیاری به ثبت نام فرزندان شان در مهدکودک گرایش دارند و از همین طریق درآمد مهد کودک تامین می شود. در اینجا در کنار پرداختن به این درآمد برای کاربران سوالی به وجود می آید که تاسیس مهد کودک چقدر سرمایه می خواهد؟

باید به این نکته توجه داشت که هرچه تجهیزات مهد کودک مناسب تر باشد افراد بیشتری نیز ثبت نام می کنند زیرا والدین به دنبال مهد کودکی با امکانات و با مربیان عالی هستند. در ادامه به روش های اخذ وام برای تاسیس مهد کودک خواهیم پرداخت.

نحوه اخذ وام برای تاسیس مهد کودک

برخی از مراحل و بخش های شرایط تاسیس مهد کودک از هزینه بالا و سنگینی برخوردار است و وام برای تاسیس مهد کودک یک راه حمایتی به حساب می آید که با استفاده از آن می توان هزینه های تاسیس را کاهش داد. در ادامه به نحوه ی دریافت این وام و مراحل آن خواهیم پرداخت.

در ابتدا برای دریافت این وام شما مدارکی کاملا متفاوت با مدارک لازم برای تاسیس مهد کودک باید ارائه دهید. این مدارک شامل موارد زیر است.

  • مدارک هویتی
  • مجوز تاسیس
  • مدارک مثبت سرپرست خانوار بودن
  • معرفی نامه از کمیته امداد یا سازمان مربوطه

پس از تهیه این مدارک آن ها را به بانک ارائه می دهید. در این مرحله بانک مدارک را اعتبار سنجی می کند و بررسی می کند که متقاضی چک برگشتی و بدهی نداشته باشد و قسط های وام آن عقب نیفتاده باشد. در این قسمت اگر اعتبار متقاضی توسط بانک تائید شود، متقاضی باید ضامن معتبر و همچنین ضامنی که مورد تائید است را معرفی کند تا در این صورت وام در زمان مشخص شده به حساب وی واریز شود.

 

شرایط اخذ وام برای تاسیس مهد کودک

شرایط اخذ وام از شرط های ویژه ای برخوردار است که با شرایط مجوز مهد کودک و همچنین دیگر وام های اشتغال زایی کاملا متفاوت است. یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که برای دریافت وام برای تاسیس مهد کودک شما باید شرایط عمومی دریافت وام را داشته باشید. برای مثال یکی از این شرط ها این است که شما هیچ گونه وام معوق و چک برگشتی و بدهی نداشته باشید. البته توجه داشته باشید در برخی موارد افراد از طریق سازمان های مختلف برای اخذ وام اشتغال زایی اقدام می کنند و در این شرایط افراد برای اخذ وام باید از همین سازمان ها معرفی نامه داشته باشند. برای مثال این سازمان ها شامل موارد زیر می شود.

  1. کمیته امداد
  2. بهزیستی
  3. و…

یکی دیگر از شرط ها ارائه ی مجوز به بانک است که در مواردی ممکن است برخی افراد اقدام به فروش مجوز مهد کودک کنند که در آن تضمینی نیست. فرد متقاضی پس از آن که مجوز های لازم را دریافت کرد باید به بانک مراجعه نماید. یکی دیگر از این شروط این است که فرد متقاضی یا ان موسس مهد کودک باید سرپرست خانوار باشد یا اثبات کند که هزینه های زندگی را او پرداخت می کند.

بخشی از هزینه های تاسیس مهد کودک مربوط به ضوابط طراحی معماری مهد کودک است که بر عهده ی موسس مهد کودک است. پس بنابراین در غیر این صورت به شخص وام تعلق نخواهد گرفت. توجه داشته باشید داشتن ضامن معتبر همانند شرایط عمومی در دریافت وام برای تاسیس مهد کودک مورد نیاز است. بنابراین باید فردی معتبر را به بانک معرفی کنید تا بانک آن شخص را مورد بررسی قرار دهد و پس از آن شما برای دریافت وام بیشتر راه را گذرانده اید.

نکات مهم دریافت وام برای تاسیس مهد کودک

برای تاسیس مهد کودک نکات مهمی وجود دارد که حتما باید به آن ها توجه کنید و هرکس که متقاضی دریافت وام برای تاسیس مهد کودک است باید این نکات را بررسی نماید. در ادامه به برخی از این نکات خواهیم پرداخت.

  1. در اولین مرحله متقاضی باید به یاد داشته باشد که حتما هزینه هایی که برای امکانات و تجهیزات لازم دارد را محاسبه کند تا بر اساس آن سقف وام دریافتی خود را مشخص کند.
  2. سود این وام ها بسیار پایین است زیرا وام برای مهد کودک در بخش اشتغال زایی محسوب می شود و در کل سود کمتری برای این نوع وام ها در نظر گرفته می شود.
  3. مجوز تاسیس خانه بازی فقط به متقاضی داده می شود که سر پرست خانوار باشد یا اثبات کند که خرج خانوار را می دهد.

مراحل دریافت وام برای تاسیس مهد کودک

در این قسمت مراحل دریافت وام برای تاسیس مهد کودک را به شما خواهیم گفت که متقاضی دریافت وام باید آن مراحل را حتما طی کنند.

  • بر اساس این که متقاضی از طرف بهزیستی باشد یا کمیته امداد مدارکی که باید ارائه دهد متفاوت تر می شود. سازمان بهزیستی برای تمامی مدد جویان وام اشتغالزایی ارائه می دهد بنابراین مدد جویانی که می خواهند مهد کودک تاسیس کنند اگر معرفی نامه داشته باشند می توانند با آن به بانک بروند و برای تاسیس مهد کودک اقدام کنند. اما در صورتی که متقاضی مدد جو نباشد نیازی به بهزیستی ندارد و باید به طور مستقیم به بانک مراجعه کند.
  • از دیگر مراحل گرفتن وام برای تاسیس مهد کودک این است که شما باید به بانک مجوز و همچنین پروانه فعالیت خود را ارائه دهید.
  • یکی دیگر از مراحل این است که متقاضی باید سقف وامی که نیاز دارد را مشخص کند تا بانک از سقف وامی که متقاضی نیاز دارد مطلع باشد. مبنا و اساس تعیین این سقف بر اساس هزینه ها و نیاز های مالی است که برای تاسیس مهد کودک نیاز است و بر اساس آن متقاضی سقف را مشخص می کند.
  • در مرحله آخر بانک با بررسی های نهایی و پایانی که انجام می دهد بررسی می کند که با این درخواست موافقت شود یا خیر و در نهایت موافقت یا عدم موافقت به متقاضی اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: وام برای تاسیس خانه بازی

چگونگی دریافت وام برای تاسیس مهد کودک

تاسیس مهد کودک چقدر سرمایه می خواهد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در برخی مواقع برای تاسیس مهد کودک در زمانی که مهد کودک هنوز به درآمد نرسیده و از طریق درآمد مهد کودک نمی توان هزینه ها را تامین کرد به وام نیاز داریم. اغلب موسسه های مختلف وام و تسهیلات به خصوصی را برای اشتغال زایی و همچنین کمک کردن به چرخه ی تولید و افزایش آن و همچنین اقتصاد کشور در نظر گرفته اند. در این مرحله شخص متقاضی باید بر اساس خواسته ای که دارد یعنی همان دریافت وام برای تاسیس مهد کودک بر مبنای آیین نامه و قانون های اعلام شده از سوی بانک عمل کند.

با توجه به تمامی نکاتی که در رابطه با وام و تاسیس مهد کودک گفته شد حتما شما می دانید که یکی از مهم ترین مراحل اخذ این وام داشتن شرایط لازم برای مجوز است و همچنین با ارائه مجوز به بانک تقریبا مهم ترین مرحله گذرانده اید. همچنین متقاضی باید به مقدار سود و باز پرداخت توجه داشته باشد تا با توجه به میزان لازم و هزینه های تاسیس مهد کودک سقف وام خود را مشخص کند تا در نتیجه برای پرداخت قسط های آن دچار مشکل نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.